FAQ - MEDchart w pytaniach i odpowiedziach

Z myślą o naszych użytkownikach, tych obecnych jak i przyszłych, zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Mamy nadzieję, że informacje o programie i współpracy z nami okażą się przydatne. Pamiętajcie, że nasze Biuro Obsługi Klienta pozostaje do Waszej dyspozycji 24/7 jeśli nasuną Wam się kolejne pytania.
Działanie MEDchart i kwestie techniczne
1. Do czego służy MEDchart?
MEDchart to aplikacja dostępna w przeglądarce internetowej, która pomaga w zarządzaniu pracą gabinetu. Pozwala m.in. na rejestrację wizyt online, wystawianie e-recept, eZLA, czy prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej.
2. Jak działa MEDchart?
MEDchart to program komputerowy, który pracuje na serwerze dostawcy oprogramowania. Komunikuje się z użytkownikiem za pośrednictwem sieci internetowej z wykorzystaniem przeglądarki internetowej. Innymi słowy – działa tak jak poczta internetowa czy bankowość online. Wchodzisz na właściwą stronę, wpisujesz dane do logowania i korzystasz. Bez potrzeby instalacji dodatkowego oprogramowania. Więcej informacji tutaj.
3. Ilu użytkowników może korzystać z aplikacji?
MEDchart pozwala na pracę nieograniczonej liczby użytkowników. Cena miesięcznego abonamentu pozostaje taka sama bez względu na to, ile osób korzysta z aplikacji.
4. Czy mogę wybierać do czego mają dostęp poszczególni użytkownicy?
Tak. Administrator aplikacji ma możliwość dodawania nieograniczonej liczby użytkowników. Każdemu z nich można przypisać odpowiednie uprawnienia, aby miał dostęp do wybranych funkcji MEDchart oraz zgromadzonych danych.
5. W co zaopatrzyć gabinet, aby móc korzystać z aplikacji MEDchart?
MEDchart do swojego działania wymaga jedynie przeglądarki internetowej. Do wygodnego użytkowania aplikacji wystarczy jakiekolwiek sprawne urządzenie z dostępem do internetu – komputer, smartfon lub tablet.
6. Czy aplikacja działa na wszystkich przeglądarkach i systemach?
Tak, MEDchart działa na wszystkich urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, niezależnie od systemu operacyjnego czy używanej przeglądarki. Do korzystania wystarczy sprawne urządzenie z dostępem do internetu.
7. Nie mam nic wspólnego z komputerami – czy sobie poradzę?
Aplikacja MEDchart jest łatwa w obsłudze. Można ją porównać do poczty elektronicznej. Wszystkie opcje są na tyle klarowne, że aplikacja sama prowadzi Cię przez dalsze kroki. W razie jakichkolwiek problemów oferujemy wykwalifikowane wsparcie techniczne bez dodatkowych opłat.
8. Czy przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji potrzebuję szkolenia?
To zależy od Ciebie. MEDchart jest prosty i intuicyjny, jednak zdajemy sobie sprawę, że nie każdy jest biegły w obsłudze komputera. Dlatego użytkownicy MEDchart mogą liczyć na bezpłatną pomoc ekspertów na każdym etapie korzystania z aplikacji.
9. Co, jeśli zabraknie prądu lub internetu?
Z aplikacji MEDchart można korzystać na dowolnym urządzeniu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby realizować wizyty na tablecie lub telefonie komórkowym. Dane w aplikacji są automatycznie zapisywane, a swoją pracę możesz kontynuować na innym urządzeniu od miejsca, w którym została ostatnio zakończona.
Okres testowy
1. Czy przed zakupem mogę przetestować MEDchart w swoim gabinecie?
Oczywiście! Każda osoba rejestrująca się w aplikacji otrzymuje możliwość bezpłatnego przetestowania jej przez 14 dni. Okres testowy jest niezobowiązujący, pomaga zaznajomić się z działaniem oprogramowania i określić, czy spełnia ono wszystkie Twoje wymagania.
2. Jakie są ograniczenia w okresie testowym?
W okresie testowym nie ma żadnych ograniczeń. Chcemy żebyście mogli sprawdzić aplikację w działaniu i dlatego oddajemy w Wasze ręce w pełni funkcjonalną aplikację.
3. Dlaczego w okresie testowym muszę zaakceptować umowę oraz regulamin?
Dokumenty te regulują szereg ważnych kwestii, w tym te związane z bezpieczeństwem danych (RODO), ich przetwarzaniem, jak również prawa i wzajemne obowiązki stron. Dzięki temu masz pewność, że dane Twoje i Twoich pacjentów są należycie chronione i że będziesz mieć do nich dostęp przez cały czas.
4. Czy mogę wypowiedzieć umowę w okresie testowym?
W okresie testowym umowa może zostać rozwiązana przez użytkownika bez okresu wypowiedzenia. Potrzebujemy do tego Twojej wyraźnej dyspozycji. Jej forma może być dowolna np. telefon, e-mail, SMS. Nie jest jednak możliwe, aby umowa została rozwiązana automatycznie. Nie wiemy jakie dane zostały wprowadzone do aplikacji przez użytkownika, nie wiemy, czy została zabezpieczona ich kopia i nie możemy ryzykować ich usunięcia wbrew jego woli.
5. Co dzieje się po zakończeniu okresu testowego?
Podczas pierwszego logowania do MEDchart akceptujesz warunki umowy oraz regulamin usługi. Możesz je wypowiedzieć w dowolnym momencie. W takim przypadku usługa przestanie być świadczona zgodnie z dyspozycją, a Ty nie będziesz obciążony żadnymi kosztami. Jeżeli MEDchart przypadnie Ci do gustu i będziesz chciał z nami zostać umowa zostanie automatycznie przedłużona.
Warunki umowy i płatności
1. Gdzie znajdę regulamin usługi?
Regulamin możesz pobrać klikając tutaj.
2. Ile kosztuje korzystanie z MEDchart?
W MEDchart miesięczny abonament wynosi 169,00 zł brutto w subskrypcji rocznej i 197,00 zł brutto w subskrypcji miesięcznej. Cena jest stała bez względu na liczbę użytkowników czy dostęp do wszystkich funkcjonalności. Szczegółowe informacje na temat oferty znajdziesz tutaj.
3. Na jaki okres można wykupić dostęp do MEDchart?
Umowa jest zawierana na czas nieokreślony. Możesz z niej w każdym momencie zrezygnować zachowując miesięczny okres wypowiedzenia.
4. W jaki sposób mogę zapłacić za użytkowanie MEDchart?
Co miesiąc wystawimy Ci fakturę z 7-dniowym terminem płatności. Znajdziesz ją na swoim koncie MEDchart, a także w skrzynce e-mail. Fakturę możesz opłacić tradycyjnym przelewem lub korzystając z systemu e-płatności dostępnych w aplikacji.
5. Czy aktualizacje w MEDchart są dodatkowo płatne?
Nie, aktualizacje są całkowicie bezpłatne. Na bieżąco wprowadzamy poprawki, zmiany oraz nowe funkcjonalności dopasowując je do wymagań i potrzeb naszych użytkowników. Przez cały czas korzystasz z najnowszej dostępnej wersji oprogramowania oraz jego pełnej funkcjonalności.
Funkcjonalności
1. Czy aplikacja jest dopasowana do mojej specjalizacji?
Zamiast dopasowywać aplikację do specjalizacji postanowiliśmy dopasować ją do każdego konkretnego użytkownika z osobna. MEDchart umożliwia daleko idącą personalizację, w tym tworzenie własnych formularzy i szablonów opisów. Dzięki temu jest tyle wersji MEDchart'a ile korzystających z niego osób.
2. Ilu pacjentów mogę mieć w aplikacji?
W MEDchart możesz dodać dowolną liczbę pacjentów, prowadzić ich dokumentację medyczną, wystawiać e-recepty, czy eZLA.
3. Czy MEDchart daje możliwość wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich?
Tak, e-ZLA możesz wystawić bezpośrednio z aplikacji w trakcie trwania wizyty i wysłać na platformę ePUAP po jej zakończeniu. Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy dodać certyfikat ZUS w swoim profilu. Będzie on przypisany do konta użytkownika i dostępny zawsze po zalogowaniu.
4. Czy w MEDchart mogę sprawdzić, czy pacjent jest ubezpieczony?
Tak, nasza aplikacja współpracuje z systemem eWUŚ. Jeśli wprowadzisz swoje dane do logowania, przy każdym wejściu do kartoteki pacjenta status ubezpieczenia zostanie automatycznie sprawdzony.
5. Skąd pochodzi baza leków dostępna w aplikacji?
Korzystamy z oficjalnego Rejestru Produktów Leczniczych udostępnianego przez Ministerstwo Zdrowia. Znajdują się w nim aktualne dane o wszystkich preparatach dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także informacje o stopniu ich refundacji oraz możliwych interakcjach.
6. Czy w aplikacji mogę wystawić e-Receptę na leki recepturowe?
Tak, MEDchart pozwala na wystawianie e-Recept zarówno na leki gotowe, jak i recepturowe. Możesz zapisać swoje receptury i korzystać z nich skracając czas potrzebny na przepisanie leków.
7. Czy istnieje możliwość wydruku recept, skierowań, zaświadczeń, zwolnień, czy kartoteki pacjenta?
Tak. Wszystkie dokumenty generowane za pomocą aplikacji MEDchart można wydrukować na każdym etapie pracy. Wystarczy, że potrzebny dokument zapiszesz jako plik. Możesz go później wydrukować na dowolnej drukarce, czy przesłać do pacjenta.
8. Czy pacjenci mogą samodzielnie rejestrować się na wizytę poprzez system MEDchart?
Tak. Moduł e-rejestracji może być udostępniony na stronie Twojego gabinetu bez dodatkowych opłat. Umówione w ten sposób wizyty natychmiast pojawiają się w kalendarzu w aplikacji.
9. Czy mogę wysyłać powiadomienia SMS do pacjentów?
Tak, możesz wykupić pakiet powiadomień SMS. System będzie wysyłać pacjentom automatyczne przypomnienia o nadchodzącej wizycie z możliwością jej zwrotnego potwierdzenia lub odwołania.
10. Czy mogę połączyć MEDchart ze swoim kontem w ZnanyLekarz.pl?
Tak. Synchronizacji podlega cały kalendarz wizyt łącznie z rezerwacją i anulowaniem terminów, czy informacją o nieobecności. Moduł jest całkowicie bezpłatny.
Bezpieczeństwo i przechowywanie danych w MEDchart
1. Kto odpowiada za dane przechowywane w aplikacji?
MEDchart udostępnia narzędzie spełniające aktualne normy prawne i odpowiada za jego działanie, a po stronie użytkownika leży odpowiedzialność jak będzie tego narzędzia używał. Zgodnie z prawem za dane przechowywane w aplikacji odpowiada administrator. Udziela on m.in. dostępu do aplikacji, określa zakres odpowiedzialności użytkowników i dba o bezpieczeństwo logowania. Po stronie MEDchart leży odpowiedzialność za fizyczne bezpieczeństwo serwerów, szyfrowanie danych, zabezpieczenie przed niepowołanym dostępem oraz kopie bezpieczeństwa.
2. Kto ma dostęp do danych przechowywanych w aplikacji?
Dostęp do danych, zgodnie z nadanymi uprawnieniami, mają wyłącznie zalogowani użytkownicy aplikacji, znający login, aktualne hasło i posiadający dostęp do tokenu SMS. Połączenie między użytkownikiem i serwerami jest zabezpieczone protokołem SSL (podobnie jak w e-bankowości), a zgromadzone w aplikacji dane są zaszyfrowane. Pracownicy MEDchart nie mają dostępu do danych zgromadzonych w aplikacji.
3. Co dzieje się z danymi zgromadzonymi w MEDchart po zakończeniu współpracy?
W dowolnym momencie możesz dokonać eksportu danych do pliku PDF lub XML. Na Twoją prośbę zapisane dane możemy wyeksportować za Ciebie.
4. Czy aplikacja jest dostosowywana do zmieniającego się prawa i RODO?
Tak, nasza aplikacja jest dopasowana do wymogów ustawodawcy i aktualizowana wraz z każdą zmianą przepisów. Dzięki temu nie musisz śledzić bieżących prac legislacyjnych i możesz skoncentrować się na swojej podstawowej działalności.
5. Czy aplikacja tworzy kopie bezpieczeństwa?
Tak. Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem, dlatego kopie bezpieczeństwa są tworzone w czasie rzeczywistym. Dane w tym samym czasie znajdują się w dwóch serwerowniach położonych w różnych lokalizacjach na terenie kraju. Pozwala to nie tylko na zabezpieczenie danych przed utratą, ale również błyskawiczne przywrócenie ciągłości usług w przypadku poważnej awarii.
6. Co w sytuacji, gdy ktoś nieuprawniony będzie chciał się zalogować na moje konto?
Z myślą o niebezpiecznych sytuacjach wprowadziliśmy szereg zabezpieczeń - do połączenia użytkownika z aplikacją wymagamy szyfrowanego połączenia SSL/TLS. Połączenie jest szyfrowane z użyciem klucza RSA o długości 2048bitów. Samo logowanie odbywa się z użyciem uwierzytelnienia dwuskładnikowego (2FA), a prócz loginu i hasła użytkownik musi wprowadzić token, który jest wysyłany SMSem przy próbie logowania. W ten sposób nawet po poznaniu loginu i hasła przez nieuprawnioną osobę nie ma ona możliwości zalogowania się do aplikacji.
7. Chcę zmienić oprogramowanie mojej placówki. Czy mogę przenieść dane z poprzednio używanego programu do MEDchart?
Tak. Pomagamy naszym użytkownikom w przeniesieniu danych z wcześniej wykorzystywanego oprogramowania. Pozwala to utrzymać ciągłość pracy gabinetu. Tutaj znajdziesz wzór pisma wzywającego dostawcę oprogramowania medyznego do przekazania bazy danych.
8. Jak długo trwa przenoszenie danych ze starego systemu?
Przygotowanie do migracji w zależności od stopnia skomplikowania programu, z którego przenosimy dane, może zająć od kilku do kilkunastu dni. W tym czasie możesz bez przeszkód korzystać ze swojego starego programu. Sama migracja trwa zazwyczaj kilka godzin.
9. Ile zapłacę za przeniesienie danych do aplikacji MEDchart?
W zależności od stopnia skomplikowania zadania usługa ta może być przeprowadzona nieodpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.