Aktualności
Kompletna i szczegółowa dokumentacja medyczna może zabezpieczyć specjalistę ochrony zdrowia w razie roszczeń pacjentów. Czym jest roszczenie? Kto je rozpatruje? W czym pomaga e-dokumentacja? – te kwestie wyjaśnił mecenas Maciej Gibiński z Kancelarii Centrum Doradcze Prawa Medycznego.
Mimo ministerialnego nacisku na prowadzenie dokumentacji w wersji elektronicznej część specjalistów nadal woli papierową dokumentację.
Pacjent pojawiający się w przychodni pierwsze swoje kroki kieruje do rejestracji, gdzie personel, jak ma nadzieję, udzieli wszelkich najważniejszych informacji, zarejestruje do lekarza, ustali datę i godzinę wizyty lub badania, skieruje do odpowiedniego gabinetu.
Elektroniczna kartoteka pacjenta to standard nowoczesnego oprogramowania medycznego. Jakie są korzyści z jej wprowadzenia? Jak wygląda elektroniczna kartoteka pacjenta w MEDchart?
System informatyczny podpowiada lekarzowi preparaty z oferty konkretnej hurtowni farmaceutycznej na podstawie wprowadzonego rozpoznania. Czy jest to przetwarzanie danych pacjenta? Czy w takim przypadku wymagane jest uzyskanie odrębnej zgody? Mecenas Maciej Gibiński wyjaśnia wątpliwości.
Szybkie reagowanie, dbałość o planowanie leczenia i odpowiednią profilaktykę, lepsza komunikacja pacjenta z lekarzem – koordynator medyczny to ważne stanowisko w modelu opieki wdrażanym przez Ministerstwo Zdrowia. W czym pomoże placówkom, lekarzom i pacjentom?
Stabilne i adekwatne poczucie własnej wartości pozwala na dalszą pracę nad poczuciem pewności siebie. Wyobraź sobie, że potrafisz odmówić, powiedzieć, co myślisz bez poczucia winy, z przekonaniem o słuszności własnych decyzji. To właśnie jest asertywność.